Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

  • Tämä tapahtuma on mennyt.

All In Pitch -semifinaali/SataEdu ja Winnova

11.11.2016 @ 12:00 - 14:00

Pop-up -yrittäjyyspäivänä Kauppakeskus Puuvillassa kello 13:00

ALL IN PITCH – pitchausohjeet
Mitä on pitchaus?
Pithcing (engl. syöttäminen) tarkoittaa nopeaa esitystä tuotteen tai palvelun tai liikeidean pääkohdista. Sen tarkoitus on herättää kiinnostus esiteltävää asiaa kohtaan ja vakuuttaa kuulijat asian vahvuuksista. Hyvä pitchaus ottaa huomioon kuulijansa ja osoittaa markkinatuntemusta, mutta kertoo myös tekijänsä innosta, näkemyksestä ja osaamisesta. Pitchaus on yritysideastasi ja sen päämääristä kertova innostava esitys, jonka varassa on paljon: ensivaikutelman tekemiseen ei tule toista tilaisuutta.
Siksi on hyvä oppia esittämään asiansa niin, että kuulija kiinnostuu ja haluaa tutustua siihen tarkemmin heti ensikuulemalta. Hyvän pitch-esityksen pitää myös innostaa ja motivoida kuulijasi raivaamaan kaikki esteet yhteisen menestyksenne tieltä.
Mitä hyvä pitchaus sisältää:
1. esittele itsesi ja joukkueesi
2. esittele idea: mitä, kenelle ja miten? (idean kuvaus, kohderyhmä ja mille alustalle tuotanto/palvelu toteutetaan)
3. mikä tekee ideasta ainutlaatuisen?
4. miten ideaan perustuva tuotanto/palvelu on hyödynnettävissä esim.taloudellisesti

Olkaa ytimekkäitä ja ymmärrettäviä. Harjoitelkaa esitystä hyvin etukäteen ja pitäkää huolta, että ehditte annetussa ajassa kertomaan kaiken oleellisen.

Kerro alussa muutama mielenkiintoa herättävä avainkohta, älä kuitenkaan yritä mahduttaa kaikkea kerrottavaasi ensimmäiseen minuuttiin. Hyvä pitchaus on lyhyt kuin hissipuhe, joka ehdit ja kykenet kertomaan, vaikka potentiaali rahoittajasi tai asiakkaasi törmäisi sinuun “puun takaa”.

Pitchaus antaa vakuuttavat vastaukset mm. seuraaviin kysymyksiin
· Miksi juuri tämä on tärkeä asia, josta kuulijan kannattaa kiinnostua?
· Minkä ongelman yrityksesi, tuotteesi tai palvelusi ratkaisee?
Pitchauksen kirjoitettuasi kertaa ja harjoittele sitä suihkussakin. Tarinan painuttua selkäytimeen asti sinun on helpompi keskittyä itse esitykseesi.
Tavoitteena on vakuuttaa kuulija siitä, että
• sinä ja joukkueesi tiedätte mitä olette tekemässä
• te olette rakentaneet parhaan mahdollisen yrityssuunnitelman
• juuri teidän joukkueenne pystyy myös toteuttamaan parhaan mahdollisen yrityssuunnitelman, vaikka matkan varrella vastaan tulisi yllätyksiäkin.

Käytännön ohjeita
Ole paikalla ajoissa. Pitchaavalla joukkueella on ideansa esittelyyn käyttävissään 5 min/esitys. HUOM: Aikaa esitykseesi on vähän ja tehokkainta on käyttää se kertomalla suullisesti ideasta.
Esimerkkejä ja visualisointeja ideasta voit tuoda esim. paperilla tai omalla koneella, mikäli ne oleellisesti liittyvät ideaasi. Järjestäjä ei tarjoa AV-laitteita, datatykkiä ei siis ole käytettävissä semifinaalien tiloissa.
HUOM: Ole ajoissa paikalla, jotta et menetä esitysaikaasi!
Tuomaristo tekee päätökset pitchausten jälkeen ja ne julkistetaan semifinaalien päätteeksi. Varaudu olemaan paikalla sekä pitchaamaan yleisölle ja tuomaristolle loppukilpailussa 12.11.2019 klo 13.00 Kauppakeskus Bepopissa.

Aikataulu: Semifinaali
sarja 2 ja 3 (DiaK, SAMK & UTU): 13.10. klo 13.00 SAMK, Tiedepuisto 3
sarja 1 (Sataedu & WinNova): 11.11. klo 11.00 Kauppakeskus Puuvilla
Aikatulu on luotu sarjoittain, mutta myös sarjan 2 ja 3 on mahdollista koepitchata 11.11.
Finaali
12.11. klo 13.00 Asiantuntijakeskus BePop

Tiedot

Päivämäärä:
11.11.2016
Aika:
12:00 - 14:00